Bedrijfsleven slecht voorbereid op Mexicaanse griep

Midden- en Klein-bedrijven (MKB) zijn niet goed voorbereid op een uitbraak van de Mexicaanse griep. Bij 49 procent van de bedrijven is de telecom-infrastructuur niet ingericht op het op grote schaal thuiswerken. Dat blijkt uit onderzoek van OneXS onder 500 Nederlandse telecombeslissers.

Slechts de helft van de ondervraagden (51 procent) biedt medewerkers alle faciliteiten om vanuit huis te opereren een gelijk percentage blijkt geen noodplan te hebben om te zorgen medewerkers bereikbaar blijven.

Een flexibele telecominfrastructuur kan de nare consequenties van de Mexicaanse griep voor het bedrijf  aanzienlijk verminderen, door:

-  te analyseren welke medewerkers hun taken vanuit huis moeten kunnen vervullen. Dan weet je snel of het bedrijfs- en telefonienetwerk voldoet en zal blijken dat veel kantoorwerkzaamheden prima via telewerken kunnen worden gedaan.

-  Een noodplan op te stellen op basis van een ‘worst case scenario’. Als de receptioniste/telefoniste ziek thuis in bed ligt, is er meestal in het bedrijf wel iemand die kan invallen. Maar wat als het leeuwendeel van het personeel thuis zit? Met een noodplan kun je vooraf inzichtelijk maken welke maatregelen genomen moeten worden om het contact te behouden.Een noodplan kan direct operationeel worden. Wat tijd en geld scheelt.

Bron: Managersonline

Lees ook:Angst voor pandemie verlamt bedrijfsleven nu al
Lees ook:Run op thuiswerkoplossingen door Mexicaanse griep
Lees ook:Griep meest gebruikte smoes bij verzuimdag
Lees ook:Griepteam maakt rampenplan
Lees ook:Overheid vraagt voorzorgsmaatregelen grieppandemie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.